Підсумки конкурсу-змагань кордових авіамоделей
24–25 вересня відбувся обласний конкурс-змагання з авіамодельного спорту (кордові моделі) на базі Житомирського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді. Історія цих змагань незвичайна хоча би тому, що за рахунком цей конкурс – уже 57-й.
21 учасник змагалися цього року з 22-ма моделями – це 7 команд із 3-х міст і 3-х районів Житомирської області.
Перші місця в особистій та командній першості здобули вихованці Новоград-Волинського міського центру науково-технічної творчості: Володимир Орденат, Тарас Слатвінський, Дмитро Вознюк.
Другі місця (у командній та особистій першості) вибороли вихованці комунального позашкільного навчального закладу «Житомирський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Житомирської обласної ради: Денис Контефт, Олександр Осипчук, Дмитро Полторацький.
Треті місця в особистій першості зайняли вихованці Житомирського районного центру дитячої та юнацької творчості та Коростишівської міської Станції юних техніків, а в командній – вихованці позашкільного навчального закладу «Будинок дитячої творчості» Червоноармійського району.
Дмитро Бортник – другокурсник Коростишівського педагогічного коледжу імені Івана Франка. Крім того, відвідує гурток авіа-, ракетомоделювання міської станції юних техніків міста Коростишева. Ходить у гурток від четвертого класу, з тої пори бере участь у таких ось конкурсах, як цей.
– Перемагав?
– Ну так. Перше, друге, третє місця.
– Що чекаєш від конкурсу цього року?
– Перемоги чекаю, вражень…
Хлопець каже, що йому подобається авіамоделювання, це все ж краще, ніж сидіти вдома перед комп’ютером. Усього Дмитро виготовив вісім моделей – кордові та електричні. Одна модель вартує тиждень часу: «Якщо сидіти щодня над нею». Недешеве хобі через ціни на двигуни та паливо для авіамоделей. Дмитро може також робити паперові змії та ракети.
«Що тобі з цього хобі? Чим допомагає?» – цікавлюся. «Розвиває фантазію, кмітливість. Відкриває нове. Учить правильно використовувати інструменти. У житті згодиться все», – підсумовує Дмитро по-філософському. Чимало учнів запевняють, що надто завантажені в школі, щоби займатися ще де-небудь. «Справа не тільки у вільному часі. Якщо є бажання, то навіть уночі можна працювати», – переконує учасник.
Із Сашком домовляюся про зустріч після конкурсу, в понеділок. Коли приходжу в клас-майстерню Ігоря Олександровича, керівника гуртка авіамоделювання комунального позашкільного навчального закладу «Житомирський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Житомирської обласної ради, Сашко ладнає «пілотажку» або «бойцовку»: ставить мотор. Каже, що вже встиг створити «чотири серйозні моделі на моторі». Сашко – Олександр Осипчук, студент другого курсу Житомирського технологічного коледжу.
У гуртку Ігоря Твердого – десь від восьмого класу. У гурток ходять також Сашкові друзі. «Тут цікаво, – пояснює хлопець. – Цікаво робити модель, потім запускати її в політ. Також можна чимало навчитися з практики, наприклад, як дерево обробляти, на станках працювати». Другий рік бере участь в обласних змаганнях з авіамодельного спорту. «Хотів би стати пілотом реальних літаків?» «Звісно! Якби став пілотом, то винищувачів. Фігури різні робив би».
Обласні змагання з авіамодельного спорту в класі кордових моделей літаків проводяться щорічно в ІІ кварталі на базі комунального позашкільного навчального закладу «Житомирський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Житомирської обласної ради. Вік учасників має не перевищувати 18 років на день проведення мандатної комісії.
Програма змагання передбачає три етапи: 1) стендову оцінку моделей напівкопій і технічний огляд для всіх інших класів моделей; 2) теоретичний залік; 3) залікові польоти моделей (швидкісна модель літака F-2-A; пілотажна модель літака F-2-B, модель-копія F-4-Bабо напівкопія).
Протоколи особистих результатів :
F-2-A
F-2-B
F-4-B
Теоретичний залік
Протокол командних результатів