Підсумки методоб'єднання "Художнє слово" 2016
26 вересня 2016 року до житомирського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді завітали вчителі української мови та літератури, керівники гуртків, методисти. Тут і в цей час відбувалося обласне методичне об’єднання під кодовою назвою «Художнє слово».
Тож спектр запитань і завдань до розгляду відповідний:
як разом із учнями читати художній текст, а які твори вибрати для читання; як бути автором самому;
«кристалізація» художнього письма учнів завдяки літературним подіям і конкурсам, зокрема в обласному центрі творчості,
і як педагогу «вести» дитину у творчому, непростому, але цікавому, процесі.
Аби дитина «підходила» до справ творчо, а вчителю вдалося засвітити у ній «сонце творчості», самому педагогу варто бути вигадником (у хорошому розумінні), митцем, творцем.
Лариса Вербило, учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист, директор Денишівської ЗОШ І–ІІІ ступенів імені В.Г. Бондарчука, представила аудиторії власні, а також спільні, створені разом із дітьми, напрацювання. Серед них, наприклад, збірочка художніх творів «Мій світ» авторів, учнів денишівської школи. Видання готувалося впродовж року. А щоби вдало вибрати малюнок для обкладинки, у школі був проведений особливий конкурс малюнків, із них діти й знайшли той, який найбільше сподобався багатьом.
«Основне завдання, – на думку Лариси Василівни, – допомогти дітям зрозуміти, що життя прекрасне».
Надія Повшедна, учитель зарубіжної літератури ЗОШ І–ІІІ ступенів № 36 м. Житомира, керівник гуртка «Літературна творчість» обласного центру творчості, розповіла колегам про свій досвід співпраці та співтворчості з учнями та вихованцями, зачитувала майстерні фрагменти з творів дітей. Своїх юних авторів Надія Євгеніївна кличе особистостями, які поціловані Богом.
Спеціальним гостем програми став Микола Гуменюк, волонтер благодійно-мистецького фонду «АрТерапія», студент-бакалавр спеціальності «Літературна творчість» Київського національного університету імені Тараса Шевченкав, поет, дослідник українського літературного авангарду. Микола поділився порадами і хитрощами, як написати незвичайну і водночас таку поезію, яку можуть створити всі, – блекаут (Blackout Poetry). «Блекаут – як стрільба в тирі, – порівнює поет, – поцілив або ні, пан або пропав. Проте завжди можна взяти новий газетний текст і розпочати знову».
Микола Гуменюк спершу продемонстрував блекаути сучасних, зокрема українських, авторів Оксанки Гаджій, Лесика Панасюка, Богдана-Олега Горобчука. А потім учителі взялися за маркери та старі книжкові або газетні тексти, котрі спробували за 15 хвилин перетворити на власний поетичний твір.
Під час іншого майстер-класу педагоги створювали закладинку-лясе для натхненного або читання вподобаного твору, або прикрашання власного рукопису. Основними матеріалами для закладинки у формі квітки були фетр і стрічки. Цей майстер-клас підготували та залюбки провели педагогічні методисти обласного центру творчості Анна Ільчук, Людмила Золотюк, Ольга Огороднік.
У переддень свята, Дня Вчителя, вітаємо колег! Щиро зичимо педагогам і учням здоров’я, завзяття, натхнення, творчих ідей на все: читання-писання-участі в конкурсах! Нових досягнень і здобутків! Радості від співпраці та співтворчості!
Координатор заходу –
Людмила Золотюк.