Підсумки семінар-наради МАН (відділення літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, мовознавства) 2017
04 жовтня 2017 року Житомирське територіальне відділення Малої академії наук України зустрічало педагогічних керівників, котрі разом із авторами-учнями розпочали або вже «ведуть» манівські дослідження і готуються до перших відбіркових етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт. У заході взяли участь 31 учасник: учителі, методисти, директори навчальних закладів.
Розпочати педагогічне керівництво манівських робіт дослідників-початківців варто з розуміння, хто такий сучасний учень покоління Z – центеніалів (відповідно до теорії поколінь). Про узагальнений портрет сучасної молоді мовилося в доповіді «Центеніали – діти ХХІ століття – часу креативності» (доповідач – Людмила Золотюк).
Сучасний світ видається більш відкритішим, із ширшою кількістю можливостей для професійної і творчої самореалізації молоді, співпраці з іншими фахівцями.., якщо володіти іноземними мовами. Марина Полховська, кандидат філологічних наук, доцент, директор навчально-наукового інституту іноземної філології Житомирського державного університету імені Івана Франка, розповіла педагогічним керівникам, як разом із учнями написати манівське дослідження в іноземних мовознавчих секціях якнайкраще.
У 2017–2018 навчальному році наукове відділення мовознавства доповниться секцією «Польська мова», анонсувала Євгенія Йосава, відповідальний секретар Житомирського територіального відділення Малої академії наук.
Влучні та корисні лайфхаки для педагогів і юних літературознавців представив аудиторії Леонід Закалюжний, кандидат філологічних наук, викладач кафедри германської філології та зарубіжної літератури навчально-наукового інституту іноземної філології ЖДУ імені І. Франка.
Найбільше балів конкурсант може здобути, порівняно зі заочним оцінюванням дослідження і контрольною роботою з базової дисципліни, саме за захист і презентацію своєї наукової праці – 42 бали. На запитання, як удало «станцювати» своє дослідження під час очного захисту й дискусії з журі й опонентами, відповідала Людмила Кицак, кандидат філологічних наук, викладач української мови, літератури та світової літератури Бердичівського педагогічного коледжу.
Людмила Кицак провела також міні-презентації кількох нових видань, що можуть бути актуальними для педагогів-словесників: монографій «Сучасна медіаосвіта: відеофраґменти художніх творів на заняттях української мови та літератури в педагогічному коледжі» кандидата педагогічних наук Тамари Бабійчук і власної монографії «Український детектив: витоки, інтерпретація, жанр».
Координатор Л.Я. Золотюк