Підсумки семінар-наради літераторів 2016
Майже щопонеділка жовтня 2016 року відбуваються обласні семінари-наради для педагогічних керівників науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України. Так, 17 жовтня в обласному центрі творчості зібралися вчителі-словесники, учителі-філологи та заступники директорів навчальних закладів, які «ведуть» разом із учнями наукові дослідження або координують перші етапи всеукраїнського конкурсу-захисту Малої академії наук України у таких двох наукових відділеннях, як «Мовознавство», «Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство».
Як зазвичай, директор центру Альбін Цалко і заступник Євгенія Йосава ознайомили педагогічних керівників, як «працює» конкурс-захист Малої академії наук: організація, порядок прийому наукових робіт учнів на ІІ етап, програма, бали тощо.
Разом із практичним психологом центру Людмилою Клімаш актуалізували питання, що таке обдарованість і як розпізнати обдарованих, здібних до науки зокрема, дітей?
Укотре ми повернулися до питання бібліографічних посилань і як оформити їх якомога краще, адже належно поданий список джерел «відзеркалює» як ставлення самого автора до свого дослідження, так і до інших науковців, ілюструє дотримання наукового етикету, правил цитування тощо. Отож, такими рекомендаціями ділилася з аудиторією Тетяна Клименко, кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри видавничої справи, редагування, основ журналістики та філології Навчально-наукового інституту філології та журналістики Житомирського державного університету імені Івана Франка (далі – ЖДУ ім. І. Франка). Зокрема, Тетяна Євгеніївна радить звератися до таких інтернет-сервісів, як Віртуальна бібліографічна довідка, Блоґ про бібліотечну справу та інформаційні технології «Пан Бібліотекар», а також, оформлюючи список джерел, послуговуватися відповідними державними стандартами і «Бюлетнем Вищої атестаційної комісії» (2009 р., № 5).
Під час цього семінару-наради розглядалися також певні мовознавчі акценти. Леся Ящук, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови ННІ філології та журналістики ЖДУ ім. І. Франка, у своїй доповіді відповідала на запитання «Як досліджувати мову?». А Світлана Піонтківська, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист ЗОШ І–ІІІ ступенів № 27 Житомира, розповіла колегам про структуру і, відповідно, завдання контрольної роботи з базової дисципліни «Українська мова та література» (цю базову учні пишуть найбільше як у відділенні «Мовознавство», так і у відділенні «Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство»).
Олена Борківська, учитель зарубіжної літератури ЗОШ І–ІІІ ступенів № 28 Житомира імені гетьмана Івана Виговського, керівник гуртка «Зарубіжна література» КПНЗ «Обласний центр НТТУМ», не один рік співпрацює з учнями: як авторами художніх творів, так і досліджень, зокрема, із художньої літератури. Олена Петрівна у контексті спогадів, вражень, тем, розповідей про наукові шляхи згадує яскраву притчу про караван, головне запитання якої таке: для чого вести караван, якщо оазису не видно на горизонті? Однак якщо рушити, то більше надій, що оазис з’явиться, каже педагогічний керівник. Так із конкурсами, з «юною» наукою і творчістю, проводить аналогії пані Олена. Смисл різноманітних конкурсів бачиться тоді, коли до них готуєшся та береш участь разом із учнями-авторами.
Ласкаво запрошуємо педагогічних керівників відвідати ще два семінари-наради:
24 жовтня 2016 р. |
– математики, економіки, фізики і астрономії, комп’ютерних та технічних наук; |
31 жовтня 2016 р. |
– філософії та суспільствознавства, історії, наук про Землю. |
До нових зустрічей!
Координатор – Людмила Золотюк.