Підсумки семінар-наради відділень хімії та біології, екології та аграрних наук

prev next

21 жовтня 2014 року відбувся семінар-нарада для педагогічних керівників науково-дослідних робіт МАН України у відділеннях хімії, біології, екології та аграрних наук. У заході взяли участь 46 педагогічних керівників із 12-ти районів і 4-х міст Житомирської області.

Науковці та викладачі Житомирського державного університету імені Івана Франка (далі – ЖДУ ім. І. Франка), вчителі хімії та біології, педагогічні працівники та психолог Житомирського територіального відділення МАН запропонували аудиторії різноманітні рекомендації, як допомогти учневі якнайкраще підготуватися до відомого конкурсу-захисту науково-дослідних робіт МАН: створити наукове дослідження, захистити його, написати контрольну, оформити необхідну документацію та саму роботу.

Публікуємо тезово деякі з порад.

Євгенія Михайлівна Йосава, заступник директора з навчально-методичної роботи, відповідальний секретар Житомирського територіального відділення МАН, повідомила, що в області працюють 27 наукових товариств і 25 філій Житомирського територіального відділення МАН. Тож, окрім наукових робіт учнів, які перемогли на перших відбіркових етапах у районах і містах Житомирської області, наукові товариства та філії мають право подати на ІІ (обласний) етап праці своїх переможців-манівців: по одній роботі у кожну секцію певного наукового відділення.

 

Євгенія Йосава також розповіла про вимоги до оформлення документації та порядок прийому робіт на ІІ етап конкурсу-захисту. Важливо, аби у документах були вказані точні дані про учня та його наукову роботу – це автоматично зніматиме труднощі під час організації конкурсу.

Кандидат біологічних наук, доцент Юлія Святославівна Шелюк і доктор біологічних наук, доцент, завідувач кафедри ботаніки біоресурсів та збереження біорізноманіття ЖДУ ім. І. Франка Галина Євгеніївна Киричук наголошують: будь-яка науково-дослідна робота, у тому числі й учнівська, цінна, якщо має науковий і пошуковий характер, новизну, основана на експерименті й особистому досвіді дитини: певну частку дослідження учень має виконати самостійно.

Відтак компілятивні роботи, плагіатні, минулорічні учнівські праці, які подані на конкурс знову та без доопрацювань, не витримуватимуть конкуренції. "І роботи типу "Тече річка невеличка" не варто подавати на конкурс-захист", – додає Юлія Шелюк. Зокрема, ідеться про те, що конкурсна манівська робота має бути написана у науковому стилі.

Дуже важливо, щоби тема роботи учня відповідала науковому відділенню і секції.

Очевидно, що сучасна наука все частіше опирається на інтернетні джерела. Це зумовлює нові вимоги до оформлення таких джерел у науковій праці. Наприклад, Юлія Шелюк радить представляти їх окремо в бібліографії роботи, після списку книг і періодики під підзаголовком "ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ".

Галина Киричук також запропонувала поради вчителям, як підготуватися учню до захисту та презентації своєї наукової роботи. "Презентація має доповнювати роботу. Одна з типових помилок – "затягувати" актуальність теми у доповіді", – акцентує дослідниця.

Науковці також радять пронумерувати слайди медіа-презентації: це дозволить швидше повернутися до певних слайдів, якщо журі захоче поставити запитання, щось уточнити – так зберігатиметься час учасника-доповідача.

Під час дискусії доповідачу варто вчитися дотримуватися наукового етикету, коректно відповідати на запитання журі й інших учасників конкурсу, опонентів, яким варто бути активними під час захисту і ставити влучні, і чи не найголовніше, – наукові запитання.

Учитель-методист, учитель біології, вчитель вищої категорії ЗОШ І–ІІІ ступенів № 30Антоніна Олександрівна Федоренко співпрацює з Житомирським територіальним відділенням більше десяти років. Кожного року учні, для яких Антоніна Олександрівна є педагогічним керівником і наставником, перемагають у манівському конкурсі.

Антоніна Федоренко радить учителям, якщо відповідно до умов конкурсу є така можливість, дозволити дитині самій вибрати предмет, із якого писатиме контрольну: учень часто куди краще відчуває, в якому предметі він сильніший.

Олена Леонідівна Новик, учитель хімії, вчитель вищої категорії ЗОШ І–ІІІ ступенів № 19 Житомира, розповіла педагогічним керівникам, як підготуватися до контрольних робіт із хімії.

Опитування

Вітаємо!

foto
Вітаємо з початком нового навчального року!
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН