Підсумки семінару для педагогічних керівників МАН у наукових відділеннях фізико-математичних наук
24 жовтня 2016 року комунальний позашкільний навчальний заклад «Житомирський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Житомирської обласної ради приймав учасників обласного семінару-наради для педагогічних керівників науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України у наукових відділеннях математики, фізики і астрономії, економіки, комп’ютерних наук, технічних наук.
Із вступним словом до присутніх звернулася заступник директора комунального позашкільного навчального закладу «Житомирський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Житомирської обласної ради Євгенія Михайлівна Йосава.
Про підготовку учнів до написання контрольної роботи з базових дисциплін розповідали вчителі м. Житомира Людмила Митрофанівна Басіна та Людмила Володимирівна Красуцька.
Про секрети успіху у виборі теми та об’єкту дослідження науково-дослідницької роботи ознайомили слухачів семінару-наради викладачі Житомирського державного університету ім. І. Франка Олександр Миколайович Кривонос та Дмитро Абрамович Степанчиков.
Основною метою системи освіти є створення умов для особистісного розвитку і творчої самореалізації кожного громадянина України, який зможе навчатись протягом усього життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства. Саме тому виховання та розвиток творчих здібностей особистості є одним із завдань позашкільної освіти. Важливо розвивати творчий потенціал учнів, вчити їх критично мислити, швидко орієнтуватися у складних професійних ситуаціях і знаходити єдино правильні рішення.
Розвивати творчість – це означає виховувати у студентів інтерес до знань, самостійність у навчанні, розширювати світогляд, формувати наполегливість у досягненні поставленої мети.
Обдарована молодь – золотий запас нації, її інтелектуальна еліта, світовий авторитет, гордість і честь.
Обдарована молодь характеризується високим розвитком мислення, уяви, стійким запам’ятовуванням навчального матеріалу, розвинутими навичками самоконтролю в навчальній діяльності. Їм властива висока працездатність, розумова активність, неординарність, сформованість різних видів пам’яті, швидкість реакції.
Тому в умовах школи важливо правильно організувати роботу викладача з обдарованими учнями, не тільки створюючи необхідні умови для розвитку, а й психологічно готуючи їх до наполегливої праці, самовиховання.
Прикладом такої «організації» є робота з обдарованими учнями у Малій академії наук України.
Для цього викладацький склад коледжу застосовує такі форми роботи:
- науково-дослідницькі роботи;
- участь у конкурсах, фестивалях;
- виставкова діяльність учнів.
У роботі з обдарованою молоддю найбільш поширеним напрямом діяльності є науково-дослідницькі роботи.
Науково-дослідницька робота учнів є одним із важливих засобів підвищення якості підготовки і професійного виховання майбутніх фахівців, здатних творчо застосовувати в практичній діяльності сучасні досягнення науково-технічного прогресу.
Основними завданнями науково-дослідницької роботи учнів є:
– оволодіння учнями науковими методами пізнання, поглиблене і творче засвоєння програмового матеріалу;
– навчання методиці й засобам самостійного вирішення наукових і технічних завдань, стилю й навичкам праці з науковою інформацією, ознайомлення з методами організації їх роботи, сприяння успішному вирішенню актуальних наукових і технічних завдань.
Науково-дослідницька робота учнів є продовженням і поглибленням навчального процесу і організовується безпосередньо по відділеннях. Керівництво здійснюють педагогічні керівники-вчителі.
Тож бажаємо юним науковцям вдалих досліджень та успіхів при написанні науково-дослідницької роботи.