Підсумки турніру винахідників та раціоналізаторів
Осінній сезон обласних предметних турнірів завершив турнір юних раціоналізаторів і винахідників. Це один із найстаріших і незвичайних турнірів. Винахідництву не навчають у багатьох школах, тим не менш такий турнір відбувається ось уже упродовж вісімнадцяти років.
31 жовтня – 1 листопада 2014 року учасниками змагання стали 6 команд із 4-х районів і 1-го міста Житомирської області. ІІІ переможне місце поділили дві команди – «Кріптон» із Коростишівського району й «Імпульс» із міста Житомир. Цікаво, що і ІІ, і І місця вибороли дві команди із Черняхівського району – «Оріон» Черняхівської школи (ІІ місце) і «Фотон» Черняхівської гімназії (І місце). Вітаймо переможців!
Протокол командних результатів
Ви вже знаєте, що під час кожного турніру ми проводимо експрес-спілкування з учнями і найцікавіше публікуємо тут, на сайті. Але цього разу ми звернулися із різними запитаннями до вчителів, керівників делегацій. І ось що вони розповідають.
– Як на Вашу думку, що за зоряна хвороба і чи варто їй протистояти, якщо ознаки спостерігаються в котрогось учня?
Віктор Олександрович Шпунтов, учитель трудового навчання Пилиповецької ЗОШ І–ІІІ ступенів Новоград-Волинського району:
– Зоряна хвороба має симптоми зверхності, винятковості, незамінності. Якщо в учня вони відсутні, то все інше – то прагнення до самовдосконалення, яке потрібно стимулювати.
– Як міркуєте, чи можливо учню здобути сильні знання, які згодяться в житті, граючись?
Євдокія Іванівна Мельниченко, вчитель фізики Коростишівської гуманітарної гімназії № 5:
– Знання здобути можливо, але щоб вони були сильними, потрібна кропітка праця.
– Чи можуть бути предметні турніри корисні вчителю?
Олеся Василівна Кирийчук, учитель фізики та математики Черняхівської ЗОШ І–ІІІ ступенів:
– Так, безперечно. Вони стимулюють вчителя підвищувати власний професійний рівень, поглиблювати знання, розширювати світогляд.
Але потребують додаткової освіти, як турнір раціоналізаторів, консультацій науковців. Основне – вимагають багато часу.
– Як би Ви зрозуміли і потлумачили вислів: поразку від перемоги не варто відрізняти?
Володимир Хмара Олександрович, керівник гуртка Житомирського міського центру науково-технічної творчості учнівської молоді:
– І те, й інше – це набутий досвід. Часто перемога може призвести до втрати команди, а поразка навпаки.
– Чи предметні турніри можуть бути корисними учню?
Ніна Миколаївна Паламарчук, вчитель фізики Черняхівської гімназії:
– По-перше, учні вчаться виступати і працювати в колективі. По-друге, розширюється технічний кругозір дитини. По-третє, учні вчаться застосовуватися свої знання на практиці. По-четверте, розвивають нестандартне мислення.
Розмову вела Людмила Золотюк.