Підсумки конкурсу "Літературна майстерня" 2014

prev next

09–10 грудня 2014 року відбувся ІІ обласний конкурс «Літературна майстерня». Цього разу кількість творів, поданих журі на заочне оцінювання, хай і не значно, але таки збільшилося – 44 твори (проти 39 у 2013 році). Найбільш популярною номінацією серед учнів стала «Поезія», потім – «Проза», після «Прози» – «П’єса».

Загалом переможцями – найкращими поетами, письменниками та драматургами – стали 14 учнів і ще двох юних поетів журі відзначило спеціальними дипломами. Прозова номінація «Літературної майстерні – 2014» запам’яталася тим, що творчу першість здобули четверо школярів. Номінація «П’єса» теж відбулася з перемогою. (Більш детально фінальні результати можна подивитися в доданих протоколах).

Про свої спостереження, думки та враження від конкурсу просимо розповісти

Галину Дмитрівну Левченко, кандидата філологічних наук, доцента, докторанта кафедри українського літературознавства та компаративістики Навчально-наукового інституту філології та журналістики Житомирського державного університету імені Івана Франка, учасницю журі в номінації «Проза»:

– Відкриття у собі літературних здібностей відбувається по-різному. І це щоразу – якась неповторна, індивідуальна подія. У когось усе починається із небувалих і несподіваних інтуїтивних осяянь, які прагнуть вираження у слові та штовхають до олівця-ручки-клавіатури, у когось – із відгуку на драматичні життєві події, моменти криз і особистісного росту, коли мовчати і замикатися в індивідуально-психологічному просторі вже просто несила... Ще в когось – це просто випадкова спроба відповісти на певне соціальне замовлення – чиєсь прохання, замовлення, пропозицію – із яких, неначе із джерела річка, випливає багато подальших творчих подій та обставин... У когось іншого – це відрухове прагнення спробувати писати так, як пише улюблений автор, наслідувальний азарт і втіха від того, що ж – вдається... У кожнім разі, якщо це відкриття вже відбулося, то щойно виявлений внутрішній скарб не варто занедбувати, навпаки – його необхідно плекати у собі, розвивати і почуватися відповідальним за приховані у собі самому творчі сили.

 

Започаткований у минулому році Житомирським обласним центром науково-технічної творчості учнівської молоді конкурс «Літературна майстерня», на мій погляд, є досить вдалим навчально-методичним проектом, спрямованим на розкриття творчих здібностей школярів. Працюючи у складі журі конкурсу, я спостерегла, що творча реалізація у художньому слові є надзвичайно важливою для школярів середньої і старшої ланок. Художня творчість сприяє подоланню багатьох проблем підліткового віку – позбутися певної психологічної дезадаптації у найближчому соціальному оточенні, поглибити здібність до самоаналізу та порозуміння з іншими людьми, долаючи характерні для цього віку моменти відчуження і самотності, виконувати соціально значиму діяльність і відчувати у відповідь схвалення і підтримку, пережити втіху від перших творчих осяянь і стану натхнення...

Водночас, власна художня творчість сприяє поглибленню розуміння літературної спадщини класиків і сучасників світової та української літератури, провокує налагоджувати міжтекстові і міжмистецькі діалоги. Систематична робота над власними художніми творами не лише розвиває навички письмового зв’язного мовлення, але й схиляє до засвоєння різних літературних технік і прийомів, до розкриття розмаїтих мовленнєвих і композиційних механізмів, котрі лежать в основі «магії слова», загадкових сугестивних сил, якими володіє літературний текст.

Презентацію творчих робіт школярі супроводжують слайдовими презентаціями, художнім читанням. Чимало робіт позначені оригінальним використанням різних прийомів мистецького синтезу.

Напередодні улюбленого дитячого свята Святого Миколая, передчуваючи наближення Різдва і Нового року, хочеться замовити для цього конкурсу довге та успішне тривання. Цей проект створює своїм учасникам рідкісну можливість для промовляння, вираження найсокровеннішого, а дорослих окрилює втіхою духовного спілкування із особливо багатими внутрішньо, обдарованими відчуттям Слова дітьми.

Людмила Золотюк

Протоколи особистої першості у номінаціях:

- поезія
- проза
- п'єса

Протокол командних результатів

Опитування

Вітаємо!

foto
Вітаємо з початком нового навчального року!
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН