Підсумки конкурсу-захисту у науковому відділенні "Літературознавства, мистецтвознавства та фольклористики" 2016
21 учень став переможцем обласного конкурсу-захисту МАН у відділенні «Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство»
Триває обласний етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України.
19–20 лютого 2016 у Житомирському обласному центрі науково-технічної творчості учнівської молоді зібралися 68 юних дослідників художньої літератури, мистецтва та фольклору. Цього року учні змагалися у таких секціях, як: «Літературна творчість», «Українська література», «Зарубіжна література», «Мистецтвознавство» та «Фольклористика». Найбільш популярними серед молодих науковців стали секції «Українська література» (на заочне оцінювання подано 25 робіт), «Мистецтвознавство» (відповідно, 16 робіт) і «Зарубіжна література» (13 робіт).
За результатами конкурсу-захисту у цьому науковому відділенні «Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство» визначився 21 переможець. Із них п’ятеро учнів знову захищатиме свої наукові роботи і представлятиме Житомирську область на всеукраїнському етапі у Києві цієї весни.
Ілона Михніцька, учениця 10-го класу Денишівської школи імені В. Г. Бондарчука, набрала у секції «Літературна творчість» 85,67 балів і здобула І місце. Авторка представила на розгляд журі й інших учнів-конкурсантів поетичну збірку «Душа, наповнена любов’ю». Галина Марчук, письменниця, у своєму відгуку так написала про творчість Ілони: «Знаєте, в поезії юної авторки є щось магічне, бо я, котра старша за неї більш ніж вчетверо, була зачарована її ліричним героєм. Мабуть, він змальований із життя і образу самої авторки, бо і реальний, і фантастичний, і повний любові до всього земного, і блукає десь високо в небі, шукаючи господнього благословення». Педагогічний і науковий керівник юної поетеси – Лариса Вербило, учитель української мови та літератури денишівської школи імені В. Г. Бондарчука.
Учениця 10-А класу житомирської школи № 28 імені гетьмана І. Виговського Тетяна Милашевська – переможниця у секції «Зарубіжна література» (97,90 б.). У її літературознавчому дослідженні розглянуто і проаналізовано особливості функціонування та шляхів трансформації традиційних функціонально-семантичних опозицій у контексті постмодерністської поетики в романі «Колекціонер» Дж. Фаулза. Як зазначає педагогічний керівник, учитель зарубіжної літератури, Олена Борківська, «найбільш цікавим у роботі, а разом із тим і важким, – є спроба систематиції можливих варіантів деконструкції бінарних опозицій у романі, де учениця висуває свої гіпотези стосовно гри, автоської інтерпретації традиційних антиномій у творі англійського митця».
Наталія Степаненко, учениця 11-А класу житомирського ліцею № 25, виграла у секції «Російська література» (90,83 б.) і теж готується до всеукраїнського етапу конкурсу-захисту. Учениця вивчає «Жіночу поезію Срібного віку» на прикладі творчості найбільш яскравих представниць цього поетичного явища – А. Ахматової та М. Цвєтаєвої. Зацікавлює один із висновків наукової роботи Наталії: «У цей час (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)виникає чимало літературних течій, а також таке поняття, як жіноча лірика, і вперше жінки-поети виступають нарівних із чоловіками на поетичній арені». Допомогали учениці вести дослідження Любов Цибульська, учитель вищої категорії, учитель-методист ліцею № 25, і Олена Прищепа, кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри іноземних мов ЖНАУ.
Олександра Шуст, учениця 11-го класу Житомирської гуманітарної гімназії № 1, стала першою у секції «Фольклористика», із дослідженням «Релікти тотемного культу в українському фольклорі (на матеріалі текстів весільних та колискових пісень)» (89,52 б.). У цій роботі здійснена спроба дослідити систему зообразів родинної лірики й описати взаємозв’язків тотемістичних уявлень з образною системою народних пісень. Педагогічний керівник – Олена Шуст, учитель української мови та літератури Житомирської гуманітарної гімназії № 1, а науковий – Оксана Савенко, кандидат філологічних наук, доцент кафедри українського літературознавства та компаративістики Житомирського державного університету імені Івана Франка.
У секції «Мистецтвознавство» найкращою науковою роботою визнано «Мистецька спадщина Олеся Бердника та її роль у сучасній українській культурі» учня 11-го класу житомирської школи № 28 імені гетьмана І. Виговського Арсена Поліщука (87,00). Об’єктом дослідження Арсен вибрав мистецьку спадщину Олеся Бердника. Автор визначає специфіку творів митця. Стверджує, що за тематикою вони пов’язані з його літературними творами. Основною темою є опис його концептів «Красивої квітки» та ін. А також є цикли картин про присутність Божого начала (тема Творця Всесвіту) і впливу Космосу на людство (космічна тематика). «Його картини гармонійні, цікаві за колоритом», – характеризує Арсен полотна О. Бердника.
Педагогічний керівник роботи – Яніна Глінчевська, учитель зарубіжної літератури, учитель вищої категорії, учитель-методист житомирської школи № 28 імені гетьмана І. Виговського; науковий – Олена Свінціцька, кандидат філософських наук, старший викладач кафедри редагування та основ журналістики Житомирського державного університету імені Івана Франка.
Протоколи оцінки особистих результатів:
науково-дослідницьких робіт
навчальних досягнень з базових дисциплін
захисту науково-дослідницьких робіт